قیمت موشن گرافیک استودیو نوژن

قیمت موشن گرافیک

با داشتن یک لوگو موشن با کیفیت از محصول خود تأثیرات خوبی را در ذهن مشتریان خود ایجاد می کنید که باعث می‌شود با کوچک‌ترین نشان از برند شما مجدد تمام آیتم‌های محصول شما را به یاد آورد، اگر شما به دنبال داشتن یک موشن گرافی خلاقانه برای محصول یا برند خود هستید، استودیو تبلیغاتی نوژن با بهترین قیمت موشن گرافیک در خدمت شما است.

با توجه به توضیحات بالا در رابطه با تأثیر موشن گرافیک در مطرح شدن برند یا محصول شما،  قیمت موشن گرافیک بسته به نوع سلیقه شما و عواملی که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد، متغیر خواهد بود.

ما در استودیو تبلیغاتی نوژن با مشاوره رایگان به شما کمک می کنیم تا با هزینه‌های مناسب انتخابی خلاقانه برای تبلیغات خود داشته باشید.

طراحی و ساخت موشن گرافیک مطابق با میل، خواسته و سلیقه مشتری، یکی از خدماتی است که شرکت‌های نرم‌افزاری و گرافیکی ارائه می‌دهند. محاسبه قیمت موشن گرافیک به سادگی انجام نمی‌شود و برای انجام این کار باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد. در این مقاله به بررسی نحوه انجام این کار و عواملی که در آن دخیل هستند می‌پردازیم.

 

موشن گرافیک چیست؟

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه موشن گرافیک را توضیح دهیم، به این عبارت می‌رسیم: موشن گرافیک درواقع قرار دادن تصاویر در کنار یکدیگر به همراه حرکات از قبل مشخص شده و صداگذاری است!

موشن گرافیک و انیمیشن بسیار شبیه به هم هستند، موشن گرافیک مانند انیمیشن شامل سناریو و احتمالا دیالوگ است که مطابق آن، تصاویر از قبل تهیه شده، با پشت سر هم قرار گرفتن فریم‌ها، یک تصویر متحرک را می‌سازند. از دید لغت شناسی، موشن گرافیک ( Motion Graphic ) از دو بخش موشن ( Motion ) به معنی حرکت و کلمه گرافیک( Graphic ) به معنی تصاویری به خصوص تشکیل شده است. اصولا از موشن گرافیک برای ساخت تیزرهای معرفی کوتاه از محصول استفاده می‌شود. بازه‌ی زمانی این نوع محتوا معمولا در کمتر از 2 دقیقه می‌باشد.

مراحل تولید موشن گرافیک

تولید موشن گرافیک طی مراحلی انجام می‌شود که امکانات به کار رفته در هر یک از این مراحل می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر تعیین قیمت پروژه نهایی داشته باشند. سناریویی که به کار می‌رود و استفاده از تخصص‌های لازم، از جمله نکاتی هستند که در این قسمت باید مورد توجه قرار گیرند. اما بیایید بررسی کنیم که بقیه عواملی که باید مد نظر قرار دهیم کدامند.

برای ضبط صدا و حضور بازیگر،‌ نیاز به صحنه، فیلم‌بردار، نورپرداز و ضبط صدا در محیطی عایق و مناسب داریم. حتی با در نظر نگرفتن هزینه دوربین باکیفیت و مدل بالا، باز هم برای مواردی که گفته شد بودجه بسیار زیادی نیاز است. اما برای تولید و قیمت گزاری بر روی موشن گرافیک تنها مواردی که نیاز دارید عبارتند از یک سیستم برای ساخت موشن و ضبط صدا، کمی تمرین و پشتکار جهت طراحی کاراکتر و خلاقیت به میزان بالا! همانطور که مشاهده می‌کنید،‌ این کار می‌تواند بسیار مفرح باشد. از جذابیت‌های موشن گرافیک می‌توان به سادگی گرافیکی اشکال، استفاده از موسیقی متنوع و زمان کوتاه اشاره کرد.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه ساخت موشن گرافیک

تعرفه موشن گرافیک به عوامل زیادی وابسته است که از جمله آن‌ها عبارتند از:

  •       سازنده موشن گرافیک
  •       سناریو
  •       مدت زمان و ابزارهای لازم
  •       میزان تخصص مورد نیاز
  •       افکت‌های لازم
  •       سبک طراحی پروژه موشن گرافیک
  •       دکور مورد نیاز در استاپ موشن
  •       تعداد گوینده‌ها یا بازیگران

 

هر چقدر کار نهایی حرفه‌ای‌تری بخواهید، در رعایت این موارد باید سخت‌گیری بیشتری به خرج دهید. در نتیجه، قیمت موشن گرافیک نیز افزایش پیدا خواهد کرد. معمولا سازنده، پس از بررسی این عوامل به صورت ثانیه‌ای قیمت موشن را در نظر گرفته و به شما اعلام می‌کنند. اگر بین دو طرف توافق صورت گیرد، قراردادی بین این دو بسته می‌شود.

قیمت موشن گرافیک

نحوه محاسبه هزینه ساخت موشن گرافیک

اما با توجه به تمامی نکاتی که مطرح شد، هزینه ساخت موشن گرافیک چگونه محاسبه می‌شود؟ پاسخ به این سوال در عمل سخت است اما تنها در یک کلمه خلاصه می‌گردد: ثانیه‌ای!

بنابراین، هزینه طراحی موشن گرافیک با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار، به صورت ثانیه‌ای محاسبه شده و به مشتری پیشنهاد داده می‌شود. این محاسبه قیمت معمولا پس از برگزاری جلسه‌ای میان کارفرما و مجری انجام می‌‌گردد. تمامی عواملی که در این مقاله بررسی کردیم مد نظر قرار گرفته و در محاسبه قیمت، به کار می‌روند.

تعرفه طراحی موشن گرافیک

همانطور که متوجه شدیم، عوامل بسیاری در تعیین قیمت ساخت موشن گرافیک نقش دارند که بسته به هر پروژه می‌توانند متغیر باشند. در نتیجه نمی‌توان تعرفه مشخصی برای آن تعیین کرد، اما انجمن صنفی طراحان ایران مبلغی حدود 360 هزار تومان برای هرثانیه را برای ساخت موشن گرافیک در نظر گرفته است. برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه هزینه ساخت موشن گرافیک پرداختیم. واقعیت این است که نمی‌توان تعرفه مشخصی را برای این آثار در نظر گرفت و شما باید با توجه به بودجه و نیازتان، طراح مناسب را انتخاب کنید.

شما می‌توانید انواع موشن گرافیک‌های ساخته شده استودیو تبلیغاتی نوژن را در قسمت نمونه کارهای سایت ما مشاهده بفرمایید و در صورت نیاز به مشاوره ساخت و اطلاع از قیمت‌ها با ما در تماس باشید.

 

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر