ساخت موشن گرافی

ساخت موشن گرافی

موشن گرافی یکی از زیر شاخه­ های طراحی گرافیک می­باشد که در طراحی لوگو، بنر و تیزرهای تبلیغاتی کاربرد دارد. امروزه کاربردهای موشن گرافیک، جذابیت بصری و سرعت بالای آن در انتقال پیام، سبب شده است که این هنر محبوبیت زیادی پیدا کند و بازارش روز به روز داغ­تر شود. کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغات پر بازده هستند، باید بدانند که امروزه خلق موشن گرافی نقش پر اهمیت و انکار ناپذیری را در تبلیغات انواع محصولات و خدمات ایفا می­کند. اما چگونه موشن گرافیک نظر مشتریان را جذب می­کند؟ در ادامه مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

اهمیت ساخت موشن گرافی

از دلایل اهمیت موشن گرافیک­ها، ایجاد حرکت و جان بخشیدن به تصاویر گرافیکی بی­حرکت می­باشد که توجه هر بیننده­ای را به خود جذب می­کند. به عنوان مثال بازاریاب­ها و تبلیغ­کنندگان ‌ ­به جای طراحی بروشور و کاتالوگ با هزینه بالا و بازدهی کم، با ساخت یک موشن گرافیک خوب، پیام مدنظرشان را به صورت دلچسب­تر به مخاطب می­رسانند. هنر موشن گرافیک بسیار منعطف است. به طوری که نظر مخاطبان در رد­­ه­های سنی مختلف را جذب می­کند.

مراحل ساخت موشن گرافی

  1. نوشتن سناریو
  2. ایجاد استوری برد
  3. طراحی استوری برد
  4. ضبط صدای گوینده
  5. انیمیت کردن طرح نهایی

 

قبل از ساخت موشن گرافیک باید یک داستان وجود داشته باشد تا به سناریوهای مختلف تقسیم شود. قبل از نوشتن داستان، باید بدانیم که هدف از ساخت موشن گرافیک چیست؟ مخاطب چه کسی است؟ چه عناصری باید در ویدیو عنوان بشود؟ لازم به ذکر است که موشن گرافیک به ما ابزارهایی مثل صدا و حرکت برای انتقال بهتر محتوا به مخاطب را می­دهد. بنابراین باید در نظر بگیریم که کدام بخش از داستان به صورت صدا، کدام بخش به صورت حرکت و کدام بخش به صورت ترکیبی از صدا و حرکت به مخاطب منتقل شود. در مرحله بعد، داستان تکمیل شده را به تصویر می­کشیم و درمی­یابیم که داستان ما به چه صورت به فیلم تبدیل خواهد شد. در استوری برد باید بر روی زوایای دوربین، حرکت اشیاء، کاراکترها و ژست­­ها کار کرد. در مرحله طراحی استوری برد، استایل و رنگ را اضافه خواهیم کرد. اگر ویدیو به گوینده احتیاج داشته باشد، قبل از شروع طراحی موشن گرافی باید گوینده را انتخاب کنیم. بعد از انجام دقیق همه مراحل، فاز انیمیشن شروع خواهد شد. در وهله آخر باید به سبک و مدت زمان انیمیشن توجه کنیم.

نقش موسیقی در ساخت موشن گرافی

موسیقی در تیزر موشن گرافی می‌تواند شکاف‌ها را پر کند و بر لحن داستان اثر بگذارد. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب موسیقی، زمان بگذارید زیرا موسیقی می‌تواند بر عواطف و ادراک مخاطب تاثیر مستقیم بگذارد.

سخن پایانی

از موشن گرافیک برای تبلیغات پر بازده محصولات و خدمات استفاده می­شود. اگر صاحب کسب و کار هستید، بهتر است با یک تیم حرفه­ای شروع به خلق موشن گرافیک کنید و اگر مایل به ساخت موشن گرافیک هستید، با همه­ی مراحل ساخت به صورت جامع آشنا شوید، برآورد هزینه کنید و با توجه به بودجه و زمان تحویل کار تصمیم بگیرید که هر مرحله چگونه اجرا شود.

در صورت تمایل میتوانید سفارش ساخت موشن گرافی خود را به استودیو تبلیغاتی نوژن بسپارید.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر