ساخت ویدئو تبلیغاتی

ساخت ویدئو تبلیغاتی

طراحی و ساخت تبلیغات به اشکال مختلفی انجام می‌شود. یکی از این اشکال، ساخت ویدئو تبلیغاتی و فیلم کوتاه تبلیغاتی جهت معرفی خدمات و محصولات به مشتریان است.

صاحبان کسب و کارها و آژانس‌های تبلیغاتی همواره به دنبال این هستند که بهترین شیوه‌ها اثربخشی برای تبلیغات در معرفی محصولات و خدمات و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان را پیدا کنند.

تیزرها و فیلم‌های تبلیغاتی ترکیبی از هنر و تبلیغات هستند که اگر به شیوه‌ای خلاقانه ساخته شوند و به بهترین روش ممکن، معنا و پیام مورد نظر را به مخاطب انتقال دهند، اثربخشی بسیار بالایی دارند.

ساخت ویدئو تبلیغاتی چیست؟

تیزر یا ویدئو تبلیغاتی نوعی تکنیک است که در دنیای امروز،‌ از آن برای معرفی محصولات یا خدمات استفاده می‌کنند. ماهیت تیزر باید به گونه‌ای باشد که مخاطب در ابتدا متوجه نشود که چه اتفاقی قرار است بیفتد و حس کنجکاوی او را برانگیزد.

با این کار، میزان درگیری مخاطب با تیزر افزایش پیدا کرده و در پایان وقتی متوجه شود که موضوع از چه قرار بوده، به دلیل حس حل معما و کشف موضوع، تأثیر تیزری که دیده است تا مدت‌ها در ذهن او باقی خواهد ماند. در نتیجه، اگر ساخت ویدئو تبلیغاتی به شکی خلاقانه طراحی و ساخته شود می‌تواند تأثیر فراوانی بر مخاطبان بگذارد.

ویدئوهای تبلیغاتی به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند:

رئال: این نوع تیزرها به کمک دوربین‌های عکاسی، فیلمبرداری، فضاهای حقیقی، شخصیت‌های زنده، بازیگران و تدوین آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارها و ویرایش عکس و فیلم خلق می‌شوند. فیلم‌های صنعتی جزو این دسته تیزرهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

انیمیشن: تیزر تبلیغاتی همچنین می‌تواند در قالب انیمیشن یا ساخته گرافیکی در قالب یک داستان یا معرفی کوتاه طراحی شود. آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند با استفاده از روش‌های متعددی مانند موشن گرافیک، جلوه‌ها و رنگ‌های گرافیکی ویژه و … انیمیشن‌های تأثیرگذاری را برای کسب و کار شما طراحی کنند.

ساخت ویدئو تبلیغاتی

نحوه ساخت ویدئو تبلیغاتی اثربخش

ساخت ویدئو تبلیغاتی زمانی به خوبی انجام شده است که مخاطب با آن بیشتری میزان درگیری را داشته باشد، یعنی با دقت و لذت به تماشای آن بپردازد.

عواملی مانند استفاده از طنز، نوستالژی و آموزش، میزان درگیری مخاطبان و جذابیت تیزر را افزایش می‌دهند. استفاده از رنگ‌های مناسب، موسیقی تأثیرگذار و جلوه‌های ویژه نیز در این امر موثر هستند.

علاوه بر این، تیزر خوب تیزری است که مخاطب خود را بخشی از آن بداند، با آن تعامل برقرار نموده و حس کند بین او و تیزر گفتگویی شکل گرفته و او نیز درگیر ماجرا شده است.

در واقع کسب و کار نباید در ویدئو تبلیغاتی به صورت یک طرفه تنها چند توصیه و نظر را ارائه دهد، بلکه باید مخاطب را مهم بشمارد به گونه‌ای که مخاطب احساس کند که به او اهمیت داده شده است.

سخن پایانی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، ساخت ویدئو تبلیغاتی اگر به شیوه‌ای خلاقانه انجام شود، یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری و برانگیختن و تشویق او به خرید یا استفاده از خدمات کسب و کار است.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

اگر کسب و کاری نوپا دارید و می‌خواهید مخاطبان زیادی را جذب کنید، سفارش تیزر یا ویدئو تبلیغاتی به شما توصیه می‌شود.

 

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر