مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای

مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]در این مطلب مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای را برای شما توضیح می دهیم و بررسی می کنیم که اپلیکیشن پیشرفته گوشی هوشمند چگونه ساخته می شود؟

از دید خیلی از اشخاص، نخستین و اساسی ترین نکته جهت تولید یک نرم افزار موبایل تخصصی و پر کاربرد، داشتن بودجه و وقت و قیمت بیشتر هست.

در صورتی که این موارد اگر به منزله ی کم ضرورت ترین آیتم جهت تولید یک اپلیکیشن درجه یک نباشد، مسلماً اصلی ترین فاکتور نیز نیست.

در اصل، مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای بسیار متنوع هست که شما با انجام آنان باید قدم هایی جلوتر از پول خرج کردن بردارید.

در مطلب پیش رو هدف داریم تا مرحله هایی را که می بایست جهت طراحی اپلیکیشن حرفه ای مورد نظر خویش طی کنید، به شما توضیح دهیم.[/vc_column_text][vc_column_text]

آشنایی با مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای

شناختن مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای و ریز موارد مربوط به آن، به شما این قابلیت را می دهد که با دانش کافی گام در جهان هوشمند این روزگار بگذارید و با یقین از کارایی و مزایای فناوری نوین، مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای خویش را به تیم برنامه نویسی نوژن بسپارید.

ما در این مطلب به تشریح مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای از ایده تا ساخت می پردازیم تا نگرش شما را در مقایسه با موفقیت های دانش نوین و تولید نرم افزار موبایل گسترش دهیم.[/vc_column_text][vc_column_text]

خیال پردازی خوب منتهی به اپلیکیشن خوب می‌گردد

با توجه به این که قیمت و وقت بسیاری خرج طی کردن مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای می گردد، باید مراحل تولیدش با پایین ترین احتمال اشتباه و خطر اتفاق بیفتد تا درصد پیروزی اپ فزونی یابد.

داشتن ایده و بررسی نیاز، بخش نخست در مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای پیروز است.[/vc_column_text][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22background-color%22%3A%22_header_middle_text_hover%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%2C%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”]

با طرح سؤال و بررسی احتیاجات کاربر،
تولید نرم افزار موبایل شروع می گردد.

[/vc_column_text][vc_column_text]عموماً داشتن ایده به شکل تیمی حاصل خوب تری دارد؛ جهت نمونه ما در اتاق فکر استودیو نوژن نشست های متنوعی را با گروه تولید و مشتری برگزار می کنیم تا به عالی ترین ایده‌پردازی برسیم.

جهت اینکه یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای پیروز داشته باشید، نخستین موردی که می بایست به خاطر داشته باشید این هست که:

– ایرادی را که اپلیکیشن شما بر طرف می کند، بشناسید

– نسبت به امکانات اپلیکیشن خود تصمیم گیری کنید

اپلیکیشن می بایست در نزد کاربر فایده های زیادی داشته باشد، به عنوان مثال کم شدن قیمت‌ها از مسیر بیشتر شدن راندمان، ورودی جدید و یا بهتر شدن UX.[/vc_column_text][us_image image=”6031″ size=”full” align=”center” onclick=”lightbox” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

شناسایی پتانسیل های اپلیکیشن

در بخش بعدی از شناخت مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای ، با بررسی نیازها و شناخت بازار مورد نظر، توانایی های حاضر در شغل خویش را بشناسید.

با این اتفاق مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای را با داده ها و حساب درست، می توان طراحی و اجرا کرد.

جهت طراحی اپلیکیشن حرفه ای پیروز می بایست:

– کاربرهای مورد نظر اپ خویش را کاملا شناخته باشید.

یک اپلیکیشن همیشه می بایست با مدنظر قراردادن کاربرهای مورد نظر آن ساخته و طراحی شود. داشتن نگرشی شفاف از کاربران هدف، شیب نمودار پیشرفت اپلیکیشن را زیاد می کند.

– سیستم های عامل گوشی هوشمند و گوشی هایی را که باید پشتیبانی گردد شناسایی کنید.

سیستم های گوشی هوشمند و گوشی ها می بایست با مدنظر داشتن کارایی سخت افزاری، عمر باطری، امکانات و وسایل جانبی مورد احتیاج، گزینش شوند.

موارد ویژه ای که می بایست موقع گزینش سیستم های گوشی هوشمند مدنظر بگیرید، حاوی هم پوشانی، ساپورت گوشی ها، کارایی و بقیه امکانات است.

– مدل درآمد را شناسایی نمایید

بازار اپلیکیشن هیچ موقع در این حد پر مخاطب نبوده!

جهت این که از این موضوع اطمینان پیدا کنید و درآمدزایی نمایید، واجب هست که طراح اپلیکیشن برنامه درستی را متناسب با اپلیکیشن انتخاب کند.

طرح‌های متنوعی از درآمدزایی از طرف اپلیکیشن های گوشی هوشمند وجود دارد که در بر دارنده اپ‌های پولی، مجانی و با پرداخت درونی، تبلیغاتی، حق عضویت و حق Download هست.

این روش ها باید در جهت درآمدزایی استفاده گردد. با این وجود، نگرش طراح اپلیکیشن باید با نرم افزار موبایل سازگار باشد. مهم هست که طراح، یوزر را جلب نموده و کاربر جهت بخش های گوناگون اپ، وجه واریز نماید.[/vc_column_text][us_image image=”6033″ size=”full” align=”center” onclick=”lightbox” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

اپلیکیشن خویش را طراحی نمایید

بر مبنای ایده‌های ابتدایی، نموداری از خصوصیت ها و قابلیت ها مورد احتیاج اپ به دست می آید.

این پلن ابتدایی باید با بررسی های زیاد و راهنمایی مشتری، چندین بار تغییر گردد تا منتهی به ابداع مناسب ترین UI شود.

از آن جایی که کاربرها در همان ابتدا از لحاظ دیداری جلب اپ شده و پس از آن از قابلیت های آن باخبر میشوند، طراحی کاربرپسند و جالب و راحت از اصلی ترین مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای است.[/vc_column_text][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22background-color%22%3A%22_header_middle_text_hover%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%2C%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”]

طراحی اپلیکیشن هم از موارد پر اهمیتی هست که در نفوذ اپلیکیشن در میان کاربران نقش دارد.

[/vc_column_text][vc_column_text]یک طراح اپلیکیشن می بایست بر روی دیزاین UX و امکانات مختلف گوشی های لمسی تمرکز کند و اصول طراحی اپلیکیشن حرفه ای را هم در نظر داشته باشد.

در این زمانه اصرار بر طراحی UX است زیرا نقش مهمی را در پیشرفت اپلیکیشن بر عهده دارد.

طراحی اپلیکیشن حرفه ای دائماً پرطرفدار‌تر می‌گردد، زیرا تاثیر لحظه ای بر فکر user می‌گذارد و هم زمان امکان به کار بردن از اپلیکیشن را هم ضمانت می‌کند.

طراحی UI جهت طراحی اپلیکیشن حرفه ای

با تایید طرح ابتدایی و طراحی بخش هسته ی اپ و پلن تولید آن، طراحی UI شروع می شود.

ما در استودیو تبلیغاتی نوژن با بهره بردن از جدیدترین موارد که براساس نیاز مخاطب خواهد بود، بهترین UI را تولید می کنیم. از این مرحله به بعد، مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای به شکل حرفه ای تر ادامه پیدا می کند.[/vc_column_text][vc_column_text]

برنامه نویسی و تولید اپلیکیشن حرفه ای

این بخش حاوی دو قسمت می گردد؛ در گام نخست، برنامه نویسی Server Side هست که کدنویس مربوطه، برنامه نویسی هسته اپلیکیشن و پنل مدیریت اپ را آغاز می کند.

قسمت دوم تولید و برنامه نویسی اصلی اپ ها هست. در این بخش برنامه نویسی به شکل های گوناگون به دست تیم برنامه نویسی نوژن انجام می شود.[/vc_column_text][us_image image=”6030″ size=”full” align=”center” onclick=”lightbox” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

یک Prototype تولید کنید

با حاضر شدن نسخه آزمایشی و آنالیز آن، گروه تولید به تحلیل مناسبی از دیزاین می رسد و نقاط ضعف و قوتش را می شناسد.

با تایید دیزاین ابتدایی، قابلیت های Default در نرم افزار موبایل قرار داده می شود تا نمونه ابتدایی به دست آمده و به برنامه نویسان اپ تحویل گردد.

از دیگر مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای پس از موارد بالا، انتشار یک پروتوتایپ ابتدایی هست.

این عمل در اصل ایده گرفتن و جایگزینی آن به اپی با قابلیت هایی ابتدایی هست. یک Prototype از اپلیکیشن، فروختن محصولتان را به مشتریان بالقوه آسان می‌کند.

مشتریان می‌توانند در عوض خواندن مشخصات و امکانات اپ، مزایای قابل لمس را ببینند. این کار در جلب سرمایه‌گذاران و دریافت انواع Certificate و استاندارد، خیلی مفید هست.

ضمناً در زمان کار بر روی Prototype، باید فعالیت هایی جهت فراهم آوردن امنیت اپلیکیشن در مقابل استفاده‌ی غیر قانونی و دسترسی به اطلاعات، سامان دهم.

اپلیکیشن خود را منتشر نمایید

در انتها با منتشر کردن اپ در فروش‌گاه های آنلاین شبیه اپ استور، گوگل پلی، کافه بازار، مایکت، سیبچه، سیب اپ و… بیزنستان وارد چرخه بازار آنلاین می گردد تا با فکر آسوده به آگهی کردن و گسترده شدن کسب و کار خویش در فضای آنلاین بپردازید.

ضمناً داشتن اپلیکیشن احتیاج به دیزاین، نقشه و شناسایی بازار هدف دارد.[/vc_column_text][us_separator size=”small”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner el_id=”moshavereh”][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22background-color%22%3A%22%23f5f5f5%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%2C%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”][vc_column_text]

برای مشاوره با کارشناسان ما، فرم زیر را تکمیل نمایید

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][gravityform id=”13″ title=”false” description=”false” ajax=”true”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner][us_separator size=”small”][vc_column_text]

بر مقیاس های ارزیابی مراقبت نمایید

در چندسال گذشته در شمار کاربرهای اپلیکیشن گوشی هوشمند ازدیاد قابل توجهی را شاهد بوده‌ایم. پس احتیاج به جمع آوری مقیاس های مشخص خیلی برجسته هست.

زمانی که شمار کاربرانی که با اپ‌های گوشی هوشمند بهره می برند به صورت یک نواخت بیشتر می‌گردد، احتیاج به جمع آوری مقیاس در ازای هر کدام از آنان هم فزونی می‌یابد. شوربختانه بسیاری از راهکار‌های به کار برده شده جهت ارزیابی اپلیکیشن ها از ادوات آنالیز تحت وب نشأت گرفته می‌شوند.

موارد آماری پر اهمیتی که باید یادتان بماند:

– آنالیز قیف یا همان Funnel می گوید که دلیل دور ماندن کاربرها از کامل کردن عملیات خویش مانند خرید کردن‌های داخل برنامه و یا کلیک‌های اشتباه و سردرگمی آنان چیست.

– ارزیابی بخش اشتراک‌گذاری می گوید که چه بخش هایی از اپلیکیشن نظر کاربرها را به خویش جذب نموده هست.

– مقایسه اطلاعات آماری با رفتار user

– فالو کردن وقت و محل، به شما نسبت به فضایی که اپلیکیشن شما در آن به کار برده می‌گردد، اطلاع می‌دهد

– و در آخر، رفتارشناسی کاربرانتان در اپلیکیشن نکته مهمی هست که ما در استودیو تبلیغاتی نوژن به خوبی آن را انجام می دهیم.[/vc_column_text][us_image image=”6032″ size=”full” align=”center” onclick=”lightbox” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-radius%22%3A%2210px%22%7D%7D”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

پشتیبانی از نرم افزار موبایل گوشی هوشمند

این ذهنیت هست که با منتشر کردن اپ، مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای به آخر رسیده اما اصلی ترین بخش تولید یک اپ پس از تحویلش به مشتری آغاز می گردد.

مراقبت و پشتیبانی از آخرین مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای محسوب می شود که فرآیندی بلند مدت از به روزرسانی نرم افزار موبایل، افزودن خصوصیات و قابلیت های تازه و بهینه کردن قابلیت های پیشین را در بر دارد.

در این قسمت هست که بودن یک گروه حرفه ای موردی مهم حساب می شود. ما در استودیو تبلیغاتی نوژن با پشتیبانی درجه یک این یقین را به شما می دهیم که جهت یاری رساندن و پشتیبانی دائم اپلیکیشن شما حضور داریم.

پیشنهاد تیم نوژن برای مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای

در صورتی که تا الان مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای را تجربه نکرده اید و وقت و دانش لازم جهت یاد گرفتن آن را ندارید،خوب هست تا از گروه متخصصین نرم افزاری نوژن به قصد این کار یاری بگیرید.

استودیو تبلیغاتی نوژن مفتخر است که ساخت و تولید طراحی اپلیکیشن حرفه ای را بر عهده گرفته و شما را جهت داشتن یک اپ عالی، همراهی کند. نوژن می تواند مراحل طراحی اپلیکیشن حرفه ای را بسیار بهتر برای شما انجام دهد. کافیست از طریق دکمه زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.[/vc_column_text][us_btn label=”ارتباط با کارشناسان نوژن” link=”url:%23moshavereh” align=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر