فوت و فن‌های عکاسی از فست‌فود

عکاسی از فست‌فود

عکاسی از فست‌فود و رستوران جزو دسته عکاسی‌های تبلیغاتی به حساب می آید.

اخیرا عکاسی از فست فود و کافی شاپ در فضاهای مجازی به خصوص اینستاگرام به صورتی شده است که برای جلب توجه کاربران به عکاسی از غذا و جذابیت به ویژه در رستوران ها از آن تعریف می شود.

برای گرفتن سری عکس های حرفه‌ای از غذا احتیاج به یک تیم حرفه ای وجود دارد که شامل: عکاس و دستیار آن و یک مدیر هنری می باشد.

یکی از بهترین و جذاب ترین شیوه های عکاسی حرفه‌ای از غذا در عکاسی صنعتی از غذا، عکاسی از بالا هست.

امروزه با توجه به گستردگی دنیای مجازی و تنوع در تکنیک های عکاسی در هر موضوعی انتظار مردم بسیار بالا رفته است که در نتیجه میزان رقابت به خصوص در زمینه عکاسی صنعتی بسیار زیاد شده است. از این رو حرفه‌ای ها تلاش می‌کنند که به مراتب سازگارتر و به روزتر شوند.

مثل تمام سوژه‌های عکاسی، غذا هم به یک سبک بسیار خاص نیاز دارد که بتوان تصاویر جذاب‌تری را به کاربران اراِئه دهیم.

عوامل مهم در عکاسی از فست فود

از عوامل مؤثر در عکاسی از فست فود می‌توان به نور پس‌زمینه اشاره کرد که باید به شکلی باشد که تمام جزئیات غذا کاملا واضح دیده شود.

در این دسته عکاسی (عکاسی از غذا) باید از لنزهای ماکرو استفاده کرد و به علاوه از کم‌ترین فاصله عکس‌برداری کرد.

از عوامل مهم عکاسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • نور

  • تجهیزات

  • نیاز مشتری

  • ویژگی

  • از چه چیزی عکس‌برداری کنیم

 

 نور:

مهم‌ترین فاکتور در تمام پروژه‌های عکاسی از فست فود نور هست، که به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی به وسیله پروژکتور در لوکیشن عکاسی مهیا می‌شود.

 

 تجهیزات:

تمامی لوازم عکاسی به خصوص لنزها و دوربین‌ها و تکنیک‌ها در عکاسی صنعتی بسیار مهم است.

 

نیاز مشتری:

نکته مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب از عکاسی از فست‌فود، بررسی نیاز مشتری و خریداران غذا از رستوران مربوطه است، به طور کلی باید مشخص شود که مشتری‌های هدف رستوران مورد نظر چه کسانی هستند و با چه روش عکاسی، جذب غذای دلخواه خود می‌شوند.

 

ویژگی:

غذایی که آماده عکاسی است باید زیبا و اشتهاآور باشد به طوری که بخار و گرمای آن به‌طور کامل حس شود. از دیگر نکته‌های بسیار مهم در عکاسی از فست‌فود، استفاده از تکنیک‌های عکاسی برای تعیین حجم و بعد غذای مورد نظر است و مورد نهایی این است که پس‌زمینه عکس به هیچ عنوان نباید شلوغ باشد.

 

از چه چیزی عکس‌برداری کنیم:

برای عکاسی از فست‌فود و رستوران‌ها نیازی نیست تمام توجه‌مان به عکاسی از غذاها باشد، می‌توان از لوکیشن‌هایی که مشتری دوست دارد آن‌ها را مشاهده کند و برایش جذاب است نیز عکس‌برداری کرد. مانند: آشپزخانه یا فضاهای داخلی رستوران.

 

عکاسی از فست‌فود

 

نکات کلیدی برای عکاسی از فست‌فود

 

لازم به ذکر است اگر مالک رستوران هستید و تمایل به عکاسی از آشپزخانه رستوران خود دارید، بهتر است از روز قبل به عکاس مورد نظرتان اطلاع دهید تا از فضای آشپزخانه بازدید کند تا تجهیزات مورد نیاز خود را مهیا کند و همچنین این که شما به عنوان مدیر رستوران موظف هستید هر آن چیزی که عکاس برای عکاسی از ایده ای که دارید نیاز دارد را برای او آماده کنید. برای مثال اگر دوست دارید از مواد اولیه در آشپزخانه عکس‌برداری شود، می‌بایست تمام لوازم اولیه غذا را آماده کنید. مانند: سبزیجات‌تازه، گوشت‌تازه…

نکته دیگر که نیز می‌تواند بسیار مهم‌ باشد این است که به جز موارد ذکر شده، حتما باید با کارمندان مربوطه در آشپزخانه هماهنگی‌های لازمه صورت بگیرد تا در صورت نیاز با عکاس همکاری‌های لازم را انجام دهند. بهتر است بدانید که برای عکاسی از فست‌فود در اوج ساعت شلوغی نباید اقدام کنید. بهترین ساعت‌ها برای عکاسی از فست‌فود و سایر رستوران‌ها زمان صبحانه، سرظهر و اواخر شب است.

 

زمان عکاسی از محیط رستوران

زمان عکس‌برداری از محیط رستوران، هنگامی که سایر مشتریان سرجای خود نشسته اند عکس بگیرید تا مخاطبین شما متوجه چگونگی جو کلی رستوران شوند. معمولا چنین عکس‌هایی نشانگر شلوغی و محبوبیت رستوران شما خواهد بود. در نتیجه عکاسی از فست‌فود با زمان عکاسی رابطه مستقیم دارد.

 

شرایط محیطی رستوران

مشتریان شما با دیدن محیط شلوغ رستوران شما اعتماد بیشتری نسبت به کیفیت غذای رستوران شما نیز خواهند داشت.

نکته: هرچه فضای داخلی رستوران شما از نورپردازی و دکوراسیون خاص‌تری برخوردار باشد، عکاسی از فست‌فود شما می‌تواند بر مخاطبان شما تاثیرگذارتر باشد.

داشتن عکس و نام غذای موردنظر مشتری در منو یا فضاهای مجازی باعث می‌شود وی نسبت به انتخابش احساس سردرگمی نداشته باشد.

 

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

 

نتیجه:

کلیه خدمات عکاسی از فست‌فود و رستوران خود را می توانید به نوژن استودیو بسپارید. نوژن با بهترین تجهیزات عکاسی مانند: دوربین‌های حرفه‌ای، سیستم‌های نورپردازی و کادری مجرب آماده همکاری با شما است. اگر صاحب رستوران یا فست‌فود هستید و به دنبال نشان دادن کیفیت خود و تبلیغات حرفه‌ای بیزینس خود هستید، همین الان به شماره‌های ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه کار و مشاهده پروژه‌های مشابه ما‌،‌ می‌توانید به بخش نمونه کارهای ما و یا پیج اینستاگرام نوژن مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر