آشنایی با بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر

ادیت کردن ویدیو امروزه کار بسیار راحتی است و افراد حتی با گوشی موبایل خود هم می‌توانند به بهترین شکل یک ویدیو را ادیت کنند. اما مسلما این کار با کامپیوتر از کیفیت بالاتری برخوردار است. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم ۵ مورد از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

هرکدام از این نرم‌افزارهایی که به شما معرفی می‌کنیم، نیاز به مهارت مورد نیاز خود دارند و لزوما شما به تمام این نرم‌افزارها نیاز ندارید. دانستن مهارت یکی از این پنج نرم‌افزار، شما را به هدف نهایی از ساخت ویدیوی مورد نظرتان می‌رساند.

 

نرم افزار Adobe Premiere

اگر به دنبال بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر به صورت حرفه‌ای هستید، پیشنهاد اول ما به شما، نرم افزار Adobe Premiere هست! این نرم افزار ساخت کلیپ، از فناوری هوش مصنوعی Adobe Sensei Ai استفاده کرده تا ادیت کردن ویدیوها ساده‌تر شود.

علاوه بر این، قابلیت Guided Edits این موقعیت را فراهم کرده تا افرادی که دانش کافی برای انجام این کار را ندارند، بتوانند با خواندن راهنمایی‌هایی که سازندگان این نرم افزار برای کاربران تهیه کرده‌اند، آموزش ساخت کلیپ را به ساده‌ترین روش ممکن بیاموزند.

در آخرین نسخه به‌روزرسانی‌ که از این نرم افزار ساخت فیلم ارائه شده، امکان پشتیبانی و ادیت ویدیوهای ۴k و تعدادی جلوه‌های سینمایی خاص، امکان خروجی گرفتن برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، قالب بندی مجدد ویدیو و پشتیبانی از ویدیوها به صورت عمودی، امکان پشتیبانی از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری، درست کردن جلوه‌های ویژه روی فیلم، اضافه کردن زیرنویس برای فیلم و امکان قرار دادن لوگو بر روی فیلم، به ویژگی‌های آن اضافه شده‌اند.

 

 

نرم افزار CyberLink PowerDirector 365

CyberLink PowerDirector هم یکی از بهترین نرم‌افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر است که در گوشی‌های iOS نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که بخواهید به طور کامل و بدون محدودیت از تمامی امکانات این نرم‌افزار بهره‌مند شوید و امکاناتی مانند PowerDirector ،PowerDirector Ultimate و PowerDirector 365  را به صورت نامحدود در اختیار داشته باشید، باید اشتراک خریداری کنید تا به تمامی قابلیت ها دسترسی داشته باشید.

نرم‌افزار CyberLink PowerDirector 365 معمولا بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که با ورژن ویندوز این نرم‌افزار سروکار دارند. چرا که نسخه مک این نرم‌افزار امکانات کمتری نسبت به ویندوز دارد!

از جمله ویژگی‌هایی که در این برنامه در اختیار خواهید داشت می‌توان به قابلیت‌هایی مثل کپچر کردن از همه‎ی انواع دستگاه‌های قابل حمل و دوربین‌های فیلم برداری با بهترین کیفیت، امکان ساپورت از صدای بسیار با کیفیت دالبی دیجیتال، بالاترین سرعت برای رندر کردن فیلم‌ها، ساپورت از همه‌ی انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، ویرایش و ایجاد افکت‌های صوتی، سازگاری با NVIDIA CUDA و… اشاره کرد.

 

نرم افزار ساخت ویدئو Corel VideoStudio Ultimate

در ادامه مبحث بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر، در مورد نرم افزار Corel VideoStudio Ultimate خیلی راحت می‌توانیم این نظر را بدهیم که می‌تواند رقابت خیلی نزدیک با نرم‌افزار Adobe Premiere دارد. کار کردن با این نرم افزار ساخت کلیپ بسیار ساده است و خیلی سریع و راحت می‌توانید کلیپ‌هایی بسیار زیبا و حرفه‌ای بسازید.

از جمله ویژگی‌های قابل توجه این نرم‌افزار می‌توان به امکاناتی نظیر ساپورت انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، اعمال افکت‌های خیلی زیاد و متنوع، ضبط صدا با انواع فرمت‌های رایج، امکان ساپورت از دالبی دیجیتال و Blu-ray، امکان ساخت فیلم های سه بعدی و… اشاره کرد.

یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌هایی که در مورد این نرم‌افزار این است که فقط در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است و کاربران مک امکان استفاده از آن را ندارد و این امکان که بتوانید فضای کاری خود را به راحتی با سایر برنامه‌ها شخصی‌سازی کنید وجود ندارد.

 

بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر

 

نرم افزار ساخت کلیپ Apple iMovie

Apple iMovie هم یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر برای کاربران سیستم عامل iOS است که با آن می‌توان تریلرها و کلیپ‌های خیلی حرفه‌ای همراه با جلوه‌های ویژه ایجاد کرد.

یکی از نکات مثبت این نرم افزار این است که این نرم افزار کاملا رایگان است و امکانات بی‌نظیری مثل ساخت و ادیت حرفه‌ای فیلم با کیفیت 4k، امکان ساخت ویدیوهای Full HD 1080P با ۶۰FPS و به اشتراک گذاشتن آن در سایر پلتفرم‌ها، وارد کردن ویدیوها از iMovie به همه‌ی دستگاه‌های سیستم عامل iOS، امکان استفاده از کلی افکت و فیلترهای حرفه‌ای و زیبا اشاره کرد.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب iMovie این است که به راحتی می‌توانید در هنگام ویرایش یک فیلم روی لپ‌تاپ مک، آن را به iPad انتقال دهید و ادامه‌ی ادیت را در آن انجام دهید!

 

نرم افزار ساخت کلیپ HitFilm Express

Hitfilm Express هم بی‌شک یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر است. از این نرم‌افزار می‌‎توانید هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل iOS استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌های قابل توجه این نرم‌افزار این است که از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و AMD برای رندرینگ پشتیبانی می‌کند و خیلی راحت و بی‌دردسر می‌توانید ویدیوهای خود را ادیت کنید.

از جمله ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت‌هایی مثل استفاده از جلوه‎های بصری فیلم‌های پرفروش به صورت رایگان، استفاده و ترکیب افکتهای از پیش ساخته شده‌ی سه بعدی، امکان درجه‎بندی رنگ حرفه‎ای، پشتیبانی از رزولوشن 4k و… اشاره کرد.

 

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

 

حرف آخر

در این مقاله ما به معرفی ۵ مورد از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر پرداختیم و این نرم‌افزارها را به شما معرفی کردیم. همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ به نسبت نیاز و مهارتی که در ساخت فیلم در کامپیوتر دارید، می‌توانید یکی از این ۵ نرم‎افزار را دانلود و استفاده کنید.

پیشنهاد ما در ایده آل تک به شما عزیزان استفاده از نرم‌افزار Adobe Premiere است. دلیلش هم این است که می‌توانید پروژه‌های دیگری که در سایر نرم‌افزارهای Adobe مثل فوتوشاپ، افترافکتز و… ساخته‌اید را به راحتی به این نرم افزار وارد کنید و به صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید.

اما نکته مهم این است که استفاده از این نرم‌افزارها نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد و زمان زیادی بین شروع کار تا حرفه‌ای شدن نیاز دارید. در صورتی حوصله یا زمان کافی برای استفاده از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای کامپیوتر را ندارید، می‌توانید این کار را به استودیو تبلیغاتی نوژن بسپارید. ما با تیمی متخصص در زمینه فیلم سازی در خمت شما عزیزان هستیم.

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر