روش های ساختن انیمیشن ساده با نرم افزار

انیمیشن ساده

شاید نتوان کودکی را پیدا کرد که با انیمیشن ها یا انیمیشنی خاص خاطره نداشته باشد. حتی خیلی کودکان و نوجوانان با کشیدن تصاویر کوچک بر روی دفتر و ورق زدن سریع سعی می کنند ساخت انیمیشن را تجربه کنند. خیلی از افراد علاقمند بدنبال یادگیری ساخت انیمیشن هستند. در این مقاله پس از آشنایی با انیمیشن ساده ، به بررسی روش های ساخت انیمیشن و نرم افزارهای رایگان در این زمینه می پردایم.

انیمیشن ساده چیست؟

انیمیشن ساده را شاید بتوان همان برنامه هایی تعریف کرد که برای کودکان و نوجوانان طراحی و تولید می شود. علاوه بر برنامه کودک و نوجوان، از انیمیشن برای ساخت تبلیغات و بازی های کامپیوتری استفاده می شود. امروزه انیمیشن ها از سادگی اولیه خارج شده اند و چنان پیشرفته اند که مانند فیلم های واقعی به نظر می رسند. اگر شما نیز به این حوزه علاقمند هستید و می خواهید ساخت انیمیشن را آغاز کنید، با ما همراه باشید تا با روش های ساخت انیمیشن و نرم افزارهای انیمیشن سازی رایگان آشنا شویم.

روش های ساخت انیمیشن ساده

انیمیشن متشکل از کاراکترهای متحرک است. امروزه روش های مختلفی ازجمله استاپ موشن و موشن گرافیک برای ساخت انیمیشن وجود دارد.

انیمیشن کامپیوتری

امروزه از این فرایند برای ساخت تصاویر متحرک دیجیتالی استفاده می شود. این نوع انیمیشن می تواند بصورت ۲ بعدی یا ۳ بعدی طراحی و آماده شود.

موشن گرافیک نوعی انیمیشن دو بعدی است که می توان بدون استفاده از هیچ کاراکتری آن را آماده کرد. مثلا بسیاری از موشن گرافیک های تبلیغاتی اینگونه هستند.

انیمیشن سنتی

این نوع انیمیشن ساده بصورت دستی رسم می شود و بصورت فریم به فریم نمایش می یابد. امروزه از این روش کمتر استفاده می شود.

استاپ موشن

نوعی انیمیشن که به کمک اشیای فیزیکی در اندازه های کوچک ساخته می شود. این اشیا بصورت فریم به فریم دستکاری و تغییرات لازم در آنها اعمال شده و تصاویر پشت سر هم بصورت انیمیشن نمایش می یابد.

نرم افزارهای انیمیشن سازی رایگان

امروزه نرم افزارهای زیادی برای ساخت انیمیشن ساده 2 بعدی و 3 بعدی وجود دارد. این نرم افزارها بصورت رایگان در دسترس هستند و می توانید کار خود را براحتی با آنها آغاز کنید.

نرم افزار بلندر یا Blender

این نرم افزار بصورت رایگان و متن باز دردسترس است. قابلیت های متعددی ازجمله مدل سازی، ساخت بازی و ردیابی حرکت را دارد. به کمک ابزارهای موجود در این نرم افزار می توان مدل های 3 بعدی را به شخصیت های انیمیشنی تبدیل نمود.

نرم افزار کی شات یا KeyShot

این نرم افزار 3 بعدی و سریع دارای محیط کاربری آسانی است و میتوان در عرض چند دقیقه انیمیشن ساده و جذاب آماده کرد. تمامی قابلیت های این نرم افزار رایگان است. به کمک این نرم افزار می توانید هم انیمیشن 2 بعدی و هم 3 بعدی بسازید.

نرم افزار اپن تونز (OpenToonz)

از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن و رایگان و متن باز است. به کمک این نرم افزار می توانید انیمیشن های دو بعدی بسازید.

علاوه بر ابزارهای رایگان نام برده، می توانید از ابزارهای معروفی مانند فتوشاپ، فلش و افترافکت برای ساخت انواع انیمیشن استفاده کنید.

چگونه برای رونق کسب و کار خودمان، انیمیشن ساده داشته باشیم؟

کافیست با لمس یا کلیک بر روی لینک زیر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا برای ساختن انیمیشن ساده و جذاب مد نظر شما، راهنماییتان کنند.

درخواست مشاوره

از طریق دایرکت در پیج اینستاگرام نوژن هم می توانید با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر