شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

خدمات تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

از زمان‌های گذشته تا به امروز تبلیغات در جریان بوده و فقط شکل و فرم آن تغییر کرده است. امروزه بیشتر از خدمات تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات و خدمات استفاده می‌شود. در رابطه با تعریف تبلیغ باید بگوییم از تبلیغ جهت رساندن پیام و اطلاعات به مخاطب استفاده می‌گردد.

قدرت شبکه‌های اجتماعی در رشد کسب و کار

یکی از مهم‌ترین روش‌های معرفی کسب و کارها در جهان دیجیتال امروزی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. ما امروزه به هر طرفی نگاه می‌کنیم با انواع و اقسام تبلیغات مواجه می‌شویم. تبلیغاتی که به صورت گسترده انجام می‌شود روی همه جنبه‌های زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته و به همین دلیل نیاز است تا با قدرت تبلیغات آشنا باشیم.

شبکه‌های اجتماعی امروزه با فراهم کردن بستری برای آموزش، سرگرمی و اطلاعات مختلف برای تمامی سلیقه‌ها توانسته‌اند جایگاه مهمی را در صنعت تبلیغات کسب نمایند. از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به عنوان روشی بسیار موثر برای افزایش فروش استفاده می‌شود. علاوه بر آن استفاده از آنها به برند شدن نام تجاری نیز کمک خواهد کرد.

در حقیقت تفاوت اصلی که منجر به تاثیر زیاد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، بدلیل آنلاین بودن افراد زیادی می‌باشد که درون این شبکه‌ها فعالیت دارند. صاحبان شرکت‌ها تنها با تعامل از طریق صفحه یک شرکت خاص می‌توانند قدرت برند خود را افزایش دهند.

عدم آگاهی از قدرت و مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که عده‌ای در برابر فعالیت در این پلتفرم مقاومت کرده و درنتیجه از رشد بیشتر کسب و کار خود باز بمانند. زیرا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اجازه دسترسی افراد زیادی را به ما داده و درنتیجه می‌توان از این طریق به تعداد زیادی مشتری نیز دست پیدا کرد.

در قیاس با دیگر رسانه‌ها، تبلیغات اجتماعی سبب هدف‌گیری وسیع‌تر و گسترده‌تری در مخاطبان شده و از همین رو می‌توان برای معرفی یک محصول خاص، کاربران ویژه‌ای را به منظور ارائه تبلیغات مشخص نمود. چنانچه کسب و کاری برای معرفی خود از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده نماید سبب رشد بیشتر برند خود خواهد شد زیرا در دنیای امروز همه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

استفاده از تبلیغات اجتماعی به لطف تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی یک روش موثر برای افزایش آگاهی از برند است. علاوه بر آن این نوع از تبلیغات به تقویت ارتباط بین مشتریان یک کسب و کار نیز کمک می‌کند. شایان ذکر است که بنا به نوع شرکت و یا محصول شما برخی از شبکه‌های اجتماعی امکان تاثیرگذاری بیشتری برای آگهی شما فراهم می‌نمایند.

با وجود اینکه بسیاری از افراد با اهمیت شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند اما به ندرت از این امکان برای ارتقاء کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در زمانی که اکثر افراد گوشی هوشمند داشته و بیشتر زمان خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند، برای معرفی و رشد کسب و کار در این پلتفرم لحظه‌ای نباید شک کرد.

با توجه به کمبود وقت و همینطور وجود مشغله‌های زیاد، افراد ترجیح می‌دهند تا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و به همین دلیل اهمیت شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد بوده و جایگاه مهمی را در زندگی امروزه انسان‌ها بر عهده دارند. مثلا امکان اینکه ما با دیدن پست و استوری دوستانمان در شبکه‌های اجتماعی مجبور به خرید بیشتر شویم بسیار زیاد است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی | وایرال مارکتینگ | طوفان توییتری | کمپین تبلیغاتی در سوشال مدیا

افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام در سه ماه اول فعالیتش توانست تا سه میلیون کاربر را به خود جذب کند. با گذشت زمان فضای تولید محتوا در این پلتفرم بیشتر و حرفه‌ای تر شده و همچنین از آن برای تبلیغات استفاده‌های فراوان می‌گردد. جذب فالوور بیشتر در این شبکه اجتماعی سبب رشد سریع‌تر و درنتیجه فروش زیادی خواهد شد.

افزایش فالوور در اینستاگرام نیازمند تلاش و تولید محتوای مستمر می‌باشد. جذب فالوور کاری نیست که در یک هفته انجام شود. برای فعالیت حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی باید ابعاد مختلفی را در نظر گرفته و ارتباط عمیقی با مخاطبان خود برقرار نمایید. محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید برای هدفی خاص و همچنین برای یک جامعه مشخص تولید گردد. رعایت این اصل سبب تاثیرپذیری بیشتر صفحه شما خواهد شد.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که در افزایش فالوور اینستاگرام موثر است، قسمت بایو پیج می‌باشد. در این قسمت باید هویت شما برای مخاطب مشخص شود. علاوه بر آن بهتر است تا پست‌های شما از یک الگوی خاصی پیروی کنند. زیرا رنگ و هارمونی که در پیج شما وجود دارد می‌تواند به افزایش فالوور بیشتری بینجامد.

استمرار در تولید و منتشر کردن محتوا یکی دیگر از شروط اصلی موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. در فضای شلوغ این پلتفرم باید تلاش کنید تا با تولید محتوا مستمر در ذهن مخاطب بمانید. زمان مناسب برای انتشار پست را بیابید و همچنین به سایز و کیفیت پست دقت نمایید.

فعالیت‌هایی که در خارج از صفحه خود خواهید داشت سبب می‌شود تا بیشتر شناخته شوید. به همین جهت بهتر است تا صفحات مشابه خود را فالو کرده و زیر پست‌های آنها کامنت‌ مفید و مفهومی بگذارید. تعامل با دیگران موجب می‌شود تا خودتان هم شناخته‌تر گردید.

از دیگر نکات مهم برای موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرم استفاده درست از هشتگ است. ترکیب هشتگ‌های محبوب مرتبط با صفحه و پست‌های شما می‌تواند صفحه شما را به افراد بیشتری نشان داده و به این صورت سبب جذب مخاطب هم خواهد شد. البته باید توجه نمایید که در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید.

بسیاری از کاربران برای استوری‌های خود از هشتگ استفاده نمی‌کنند. استفاده از هشتگ برای استوری سبب بیشتر دیده شدن محتوای شما خواهد شد. استفاده از هشتگ‌های نامربوط موجب آزرده شدن مخاطبان اینستاگرام شده و ممکن است تا این موضوع را به اینستاگرام گزارش نمایند.

یکی از روش‌های مهم برای رشد در بستر اینستاگرام کمک گرفتن از اینفلوئنسرها می‌باشد. بنابراین زمانی که شما تعدادی محتوای باکیفیت را در صفحه خود منتشر کردید، می‌توانید برای تبلیغ به این افراد مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره ببرید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی | وایرال مارکتینگ | طوفان توییتری | کمپین تبلیغاتی در سوشال مدیا

افزایش ممبر تلگرام

ساخت کانال یکی از قابلیت‌های پیام‌رسان تلگرام است. کانال نوعی از رسانه اینترنتی می‌باشد که در بستر تلگرام ایجاد شده و هر شخصی که در تلگرام صفحه دارد می‌تواند برای خود کانال ساخته و محتوای مورد نظر خود را منتشر نماید. در کانال نوع محتوا می‌تواند به صورت متنی، صوتی و یا تصویری باشد. همچنین امکان محتوایی مانند نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز در این بستر فراهم می‌باشد.

قابلیت دریافت محتوایی که از طریق مدیر کانال ارسال می‌شود برای هر کسی که عضو این کانال باشد، مقدور است. به افرادی که در کانال تلگرام حضور دارند ممبر تلگرام می‌گویند.

برای افزایش ممبر واقعی تلگرام لازم است تا پروفایل کانال تلگرام شما کاملا زیبا و مرتبط با محتوای مطالب کانال باشد. باید توضیحات مفیدی برای کانال نوشته و اهداف خود را از این کانال برای مخاطبان مشخص نمایید. چنانچه هدف کسب درآمد از طریق پلتفرم تلگرام را دارید باید دنبال یافتن یک ایده خوب باشید. در آخر کار برای آدرس کانال تلگرام خود از کلمات کوتاه و مرتبط استفاده نمایید.

از آنجایی که در ابتدا هیچ عضوی ندارید می‌توانید برای شروع از اضافه کردن دوستان خود به کانال استفاده کرده و همچنین ممبر فیک بزنید. برای ایجاد ممبر فیک روش‌های مختلفی وجود دارد، مانند نرم‌افزارهای تبادل عضو در کانال تلگرام، می‌توانید تا 500 ممبر برای تلگرام خود ادد بزنید اما میزان بیشتر از این توصیه نمی‌شود.

اگر در گوگل معرفی کانال تلگرام را جستجو نمایید با بهترین سایت‌های معرفی و تبلیغ کانال تلگرام مواجه می‌شوید. علاوه بر آن شبکه‌های اجتماعی هم راهی عالی برای معرفی کانال تلگرام شما می‌باشند.

فعالیت در گروه‌های مختلف تلگرام می‌تواند به تبلیغ کانال شما و در نتیجه افزایش ممبر بینجامد. به علاوه با تبادل زدن از طریق کانال‌های همسان خواهید توانست کانال خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

برای مدیریت یک کانال تلگرام لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بیش از اندازه در کانال سبب ریزش ممبر شده و میل مخاطب به کانال شما را کاهش خواهد داد. از طرفی اگر قرار است تا تبلیغی در کانال منتشر نمایید بهتر است تا پست جذاب و باکیفتی را برای آن طراحی یا انتخاب کنید. رعایت این نکته موجب می‌شود تا کانال شما پیشرفت کرده و هیچکسی از این روند ناراضی نباشد.

پخش گسترده تبلیغات در پیج‌های عمومی

زمانی که شما کسب و کارتان را به صورت یکپارچه توسط فضای اینستاگرام معرفی می‌کنید، تبلیغات گسترده در اینستاگرام انجام داده‌اید. چنانچه این تبلیغات به نحو دقیق برنامه‌ریزی و اجرا شوند، تاثیرات زیادی خواهند داشت.

شاید در ظاهر تبلیغات در فضای اینستاگرام و پیج‌های عمومی ساده به نظر برسد اما در صورتی که اصول و نکات مهم را در این مورد رعایت نکنید تمام هزینه تبلیغات را هدر داده و سودی هم حاصل نخواهد شد. از این رو اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است تا با آژانس‌های تبلیغاتی که می‌توانند به شما مشاوره بدهند این موضوع را در میان بگذارید.

در تبلیغاتی که به شیوه بازدیدی در پیج‌های عمومی منتشر می‌شوند شما تنها موظف به پرداخت هزینه به میزان بازدید محتوایتان خواهید بود.

برای شناخته شدن کسب و کارتان، تبلیغات گسترده در پیج‌های عمومی باعث افزایش فروش و علاوه بر آن بازگشت سرمایه‌ای می‌شود که در جهت تبلیغات صرف کرده‌اید. این نوع از تبلیغات بسیار ارزان‌تر از تبلیغات به صورت تکی می‌باشد. از طرفی پخش گسترده تبلیغات در پیج‌های عمومی بدلیل مقرون بصرفه بودن برای کسب و کارهایی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند بسیار مناسب است.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

تبلیغات گسترده اینفلوئنسری

صفحاتی که از طرفداران زیادی برخوردار هستند و یا استفاده از افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی برای کسب نتیجه دلخواه در تبلیغات بسیار تاثیرگذار خواهند بود. به افراد مشهور و یا موثری که مخاطبان زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند اینفلوئنسر گفته می‌شود.

از طرفی انتخاب اینفلوئنسر مناسب با تبلیغ شما و توافق بر سر قیمت و نحوه تبلیغات گسترده گاهی مشکل بوده و به همین جهت می‌توان در این موارد به آژانس‌های تبلیغاتی مراجعه کرد. در ابتدا لازم است تا پلتفرم خود را برای اجرای تبلیغات انتخاب نمایید. پس از آن نوبت به انتخاب اینفلوئنسر مدنظر می‌رسد. این انتخاب بیشتر به میزان بودجه شما برخواهد گشت.

معمولا تبلیغاتی که به این صورت انجام می‌شود یکی از دو هدف افزایش برندآگاهی و افزایش فروش را به دنبال دارد. هدف مشخص شده دقیق می‌تواند به موفقیت بیشتری تبدیل شود.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی | وایرال مارکتینگ | طوفان توییتری | کمپین تبلیغاتی در سوشال مدیا

تبلیغات اختصاصی با اینفلوئنسر خاص

یافتن یک اینفلوئنسر خاص که محبوب فالوورهای شما نیز باشد بسیار دارای اهمیت است. بهتر است دقت کنید که مخاطبان شما کدام اینفلوئنسر را دنبال می‌کنند. استفاده از یک اینفلوئنسر خاص منجر به هزینه زیادی خواهد شد، بنابراین باید در انتخاب آنها بهترین تصمیم‌گیری را کرده تا نتیجه مطلوبی کسب نمایید.

تولید محتوا برای پیج کسب و کار شما

با وجود اینکه برای محتوای اینستاگرام، استاندارد جهانی وجود ندارد اما تولید پست و استوری‌های باکیفیت که موجب جذب مخاطب بیشتر و درنتیجه رشد کسب و کار شما شود همواره دارای اهمیت است. گذراندن وقت زیادی در شبکه اجتماعی اینستاگرام سبب شده تا افراد زیادی اقدام به تولید پست و محتوا در زمینه کاری‌شان نمایند.

با تولید محتوای خوب سبب این می‌شویم تا افراد بیشتری صفحه ما را فالو کرده و از آنجا که فالوور بیشتر منجر به مشتری بیشتری خواهد شد، سود ما هم از این طریق افزایش خواهد یافت. برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام لازم است تا مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کرده و بر این اساس اقدام به تولید پست و محتوا نمایید.

طراحی تقویم محتوایی

برای شروع بازار محتوایی یکی از مهم‌ترین کارها داشتن تقویم محتوایی می‌باشد. توسط این برنامه شما با نظم بیشتری اقدام به تولید و نشر محتوا کرده و همین موضوع باعث می‌شود تا در روند کار تولید محتوا خللی وارد نشود. با طراحی یک تقویم محتوایی از مزایای زیادی برخوردار می‌گردید.

تقویم محتوایی سبب می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی شده و همیشه محتوای آماده برای انتشار داشته باشید. انتشار پست بطور مرتب به افزایش تعامل کاربران ختم می‌شود. علاوه بر آن با این کار شما به موتورهای جست‌و‌جو نشان می‌دهید که قابل اعتماد هستید.

در طراحی یک تقویم محتوایی باید بخش‌های زیادی مشخص شود. به عنوان مثال تاریخ انتشار پست و استوری، قید نام مسئول هر بخش، مشخص کردن موضوع و عنوان، هشتگ و کلمات کلیدی که در پست یا استوری باید به کار بروند از مواردی هستند که برای طراحی این نوع از تقویم ضروری می‌باشند

امروزه ابزارهای آنلاین زیادی برای ساختن تقویم محتوایی وجود دارند که با شناختن ویژگی‌های هر کدام از آنها می‌توانید ابزار مناسب خود را انتخاب نمایید.

طراحی و اجرای کمپین اینستاگرامی

به برنامه‌ای که برای مدت زمان خاصی طراحی شده و یک هدف ویژه را دنبال می‌کند کمپین می‌گویند. در اینستاگرام انواع مختلفی از کمپین وجود دارد و هر کدام از آنها هدف خاصی را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال یکی از این کمپین‌ها آگاهی از برند است. در این کمپین آگاهی از محصول و یا خدمتی که قرار است ارائه دهید افزایش می‌یابد.

یکی از کمپین‌های محبوب، کمپین مسابقات اینستاگرامی است. امروزه بسیاری از صفحات در اینستاگرام اقدام به اجرای این نوع کمپین می‌نمایند.

برای طراحی هر نوع از کمپین در اینستاگرام باید از برنامه و استراتژی مشخصی پیروی شود. محتوای پستی که قرار است برای کمپین منتشر کنید بسیار مهم است زیرا باید به افزایش مخاطب بینجامد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی | وایرال مارکتینگ | طوفان توییتری | کمپین تبلیغاتی در سوشال مدیا

طراحی و اجرای کمپین در توئیتر یا طوفان توییتری

توئیتر که از محبوبیت زیادی برخوردار است، یکی از بسترهای معروف برای اجرای کمپین می‌باشد. مشخص کردن هدف اصلی از راه‌اندازی کمپین در توئیتر نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

برای ایجاد کمپین نیاز است تا در ابتدا حساب کاربری تبلیغاتی در توئیتر ایجاد کرده و پس از آن حوزه تبلیغاتی برندمان را تعیین نماییم. لازم به ذکر است که محل نمایش تبلیغات از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید برای معرفی برند خود اتخاذ کنید. همچنین لازم است تا زمینه تخصصی فعالیت برند شما برای مخاطبان مشخص گردد، زیرا تجربه نشان می‌دهد که کاربران تمایل زیادی برای اطلاع از این موضوع دارند.

وایرال مارکتینگ و پخش ویروسی محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ، وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی می‌باشد. این نوع از محتواها مانند ویروس در سرعت بسیار زیاد تکثیر می‌گردند. در واقع زمانی‌که یک کسب و کار بخواهد تا مخاطب را تشویق به انتقال پیام بازاریابی نماید از بازاریابی وایرال استفاده می‌کند.

وایرال مارکتینگ انواع مختلفی داشته و در این نوع از بازاریابی‌ها محصولات با ارزشی اراده داده خواهند شد. با قرار دادن بخشی از محصول به صورت رایگان می‌توانید توجه بیشتری را به تبلیغات خود جلب نمایید.

کیفیت محتوایی که قرار است تا به عنوان وایرال مارکتینگ استفاده شود باید بالا بوده و برای مخاطب جذاب باشد. بهتر است تا این محتوا ارزش به اشتراک‌گذاری با خانواده و دوستان را داشته باشد. خلاقیت از اصلی‌ترین عنصر موفقیت برای این نوع از تبلیغات می‌باشد. بنابراین تا جای ممکن نکات گفته شده را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

در این مقاله با انواع و اقسام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدیم و به اهمیت آنها پی بردیم. بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تبلیغ کسب و کار خود در فضای مجازی اهمیت ‌نمی‌دهید بهتر است تا در این مورد تحقیقات بیشتری کرده و هرچه سریع‌تر فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کنید. شبکه‌های اجتماعی دارای بستری مناسب برای دیده شدن انواع اقسام محصولات می‌باشند. استفاده کردن از این موضوع باعث ارتقاء کسب و کار شما خواهد شد.

جهت ارتباط با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن و مشاوره درباره‌ی بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارتان، از طریق باکس زیر اقدام نمایید.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

 

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر