تبلیغات رسانه‌ای

تبلیغات رسانه‌ای

به بخشی از درون مایه کانال‌های رسانه‌ای، تبلیغات رسانه‌ای گفته می‌شود که تبلیغات از طریق آنها انجام می‌گردد. برای نمایش محتوای تبلیغاتی از رسانه تبلیغاتی استفاده می‌نمایند. نمایش محتوای تبلیغاتی به صورت اشکال مختلفی از قبیل متن، صوت، عکس‌ها، فیلم‌ها که از طریق تلویزیون، رادیو و … انجام می‌شوند با افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

مفهوم تبلیغات رسانه‌ای

بنابراین توانایی برقراری هرگونه ارتباط با گروه یا عده‌ای از افراد در جامعه می‌تواند مفهموم تبلیغات در رسانه را نشان دهد. شرکت‌ها می‌توانند بنا بر بودجه مورد نظر خود و همچنین تعداد مشتری نوع رسانه خود را انتخاب کنند. این موضوع می‌تواند سبب شهرت برند شده و محصول را به مشتری معرفی نماید.

در حوزه تجارت و تبلیغات، رسانه تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه روش‌های مختلف و متفاوتی برای به نمایش گذاشتن تبلیغات وجود دارد که از طریق آنها امکان ارسال به مشتریان فراهم گردیده است.

اهمیت نقش رسانه در فروش و توسعه‌ی کسب و کار

در دنیای امروز رسانه‌ها نقش مهمی را در توسعه کسب و کارها ایفا کرده و یکی از مهم‌ترین موارد برای رشد این حوزه محسوب می‌گردند. از رسانه‌ها علاوه بر تبلیغات در معرفی و خدمات کسب وکار، در زمینه ارتباط با مشتری نیز استفاده می‌شود. امروزه متداول‌ترین نوع استفاده از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های جدید مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با کسب و کارها می‌باشد.

هنگام مراجعه به سایت‌های پربازدید با تعداد زیادی از تبلیغات مختلف مواجه خواهیم شد. زیرا بیشتر کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان به استفاده از رسانه‌ها روی آورده‌اند. همچنین اکثر کسب و کارها دارای صفحه رسمی در شبکه‌های مجازی می‌باشند. علاوه بر آن بعضی از کسب و کارها هم برای خود در اینترنت سایت طراحی کرده‌اند تا به این صورت ارتباط راحت‌تری را با مشتریان خود برقرار سازند.

از قدیمی‌ترین رسانه‌هایی که ارتباط مستقیم و راحتی را بین مشتریان و کسب و کارها فراهم می‌کنند، تلفن می‌باشد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

در سال 1994 برای اولین بار کاربران در فضای اینترنت تصویری را مشاهده نمودند. با کلیک بر روی این تصویر کاربران به صفحه دیگری منتقل می‌شدند. این تصویر به عنوان اولین تصویر بنری شناخته گردید. جالب اینجاست که همان بنر بدون اشاره به تبلیغ محصولی 44 درصد نرخ کلیک داشته است.

یکی از باسابقه‌ترین تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری محسوب می‌شود. این نوع از تبلیغات با تغییر و تحولات زیادی در این مدت مواجه شده است. همچنین یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین نوع تبلیغات در فضای آنلاین، تبلیغ بنری می‌باشد.

زمانی که در وب‌سایت‌های مختلف مشغول جستجو وتماشای صفحات مختلف هستیم با تصاویر متحرک یا حتی ثابت برخورد کرده‌ایم. این تصاویر به این صورت هستند که با کلیک بر روی آنها به یک صفحه دیگر در همان سایت و یا یک وب‌سایت دیگر منتقل می‌شویم. به این نوع از تصاویر بنر و به این تبلیغات که در وب‌سایت‌های گوناگون صورت می‌پذیرد، تبلیغات بنری گفته می‌شود.

تبلیغات بنری از محبوب‌ترین نوع برای تبلیغات شرکت‌ها شناخته شده و مانند نقش بیلبوردها در فضای آفلاین عمل می‌نمایند. شایان ذکر است که معمولا وب‌سایت‌هایی مورد انتخاب تبلیغ‌دهندگان قرار می‌گیرند که سبب بازدید تعداد زیادی از مخاطبان گردد. در بخش‌های مختلف سایت از این نوع بنرها استفاده می‌شود تا توسط کاربران مشاهده و بازدید شوند.

طراحی مناسب و جذاب تبلیغات بنری که متناسب با هویت برند باشد سبب افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند خواهد شد. علاوه بر آن چنانچه محصول مورد نظر در برندی به صورت صحیح معرفی شود، می‌تواند موجب افزایش جذب مخاطب و درنتیجه به فروش بیشتر محصولات بینجامد.

افزایش ترافیک برای برخی از سایت‌ها بخصوص سایت‌های خبری از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی تبلیغات بنری برای افزایش ترافیک سایت ابزار مناسبی می‌باشد.

تبلیغات صوتی

از تبلیغات صوتی هم به عنوان یک راهکار تبلیغاتی استفاده شده و هم راهی موثر برای ارتباط با مخاطبان به کار برده می‌شود. با آماده کردن یک فایل صوتی می‌توان آن را برای تعداد زیادی از مخاطبان فرستاد. نکته دیگری که در تهیه و آماده‌سازی این نوع از تبلیغات باید به آن توجه نماییم، توجه به میزان اثربخشی آن است تا منجر به قطع تماس از طرف مخاطب در همان ابتدا نگردد.

لازم به ذکر است که از این نوع رسانه هم به عنوان تبلیغ و همچنین برای افزایش اثربخشی خدمات روابط عمومی استفاده می‌شود. از مزایای تبلیغات صوتی می‌توان به ارزان و بصرفه بودن آن اشاره کنیم. از طرفی تبلیغات صوتی باعث می‌شود تا در لیست سیاه مخاطبان قرار نگیرید.

در پیامک متنی به احتمال زیاد مخاطب متوجه لحن شما نشده و ارتباط نزدیکی حاصل نمی‌گردد. اما در تبلیغات صوتی با رساندن لحن مناسب خود به مخاطب سبب ایجاد ارتباطی صمیمانه بین خود و مخاطب خواهید شد.

نکته دیگری که باید از آن اطلاع داشته باشید، نحوه ارسال تبلیغات صوتی است. بطور کلی چهار روش برای ارسال این نوع از تبلیغات به مخاطب وجود دارد. ارسال به صورت تکی، ارسال انبوه، ارسال زمان‌دار و یا ارسال از طریق وب سرویس روش‌هایی هستند که با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و از خدمات آن بهره ببرید.

جهت آماده‌سازی تبلیغات صوتی مهم است که در ضبط صدا و استفاده از کلمات، دقت بالایی به‌خرج دهیم. زیرا ظرف چند ثانیه فرصت داریم تا بر روی مخاطب خود تاثیر مثبت بگذاریم. درنتیجه بهتر است تا قبل از اقدام به ضبط نهایی، در فایل صوتی لحن خود را آزمایش کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مواردی که در ابتدای فایل صوتی باید رعایت شود، تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است. یک صدای یکنواخت و آرام که شاید حتی از آن سمت گوشی قابل تشخیص هم نباشد، نمی‌تواند بر روی مخاطب شما تاثیر ویژه‌ای بگذارد. لحن صحبت شما در ابتدای فایل صوتی بسیار مهم است، زیرا چنانچه مخاطب دلیل تماس را متوجه نشود امکان اینکه تلفن را قطع نماید زیاد خواهد بود.

در بخش میانی فایل صوتی لازم است تا به مخاطب بفهمانید برای چه بهترین راهکار نزد شماست. مخاطب باید اثرگذاری مثبت شما را در زمینه ارائه محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، باور کند.

چنانچه موفق به جذب مخاطب شدید در مرحله بعدی نیاز است تا به مخاطب خود روند ادامه کار را اطلاع دهید. مخاطب باید بداند که از چه طریقی میتواند با شما در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسد.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

تبلیغات متنی

به نوعی از تبلیغات کلیکی که در عین سادگی از خصوصیات منحصربه‌فرد و جذابی برخوردار است، تبلیغات متنی می‌گویند. چنانچه از ظرفیت تبلیغات متنی به درستی استفاده شود، سبب خروجی خوبی نیز خواهد شد. در این نوع از تبلیغات، شما به شکلی ساده به صفحه مورد نظر هدایت می‌شوید.

تبلیغات متنی در حقیقت به عنوان نوعی از تبلیغات کلیکی شناخته شده که کاربران می‌توانند با کلیک بر روی لینک مورد نظر وارد صفحه‌ای دیگر شوند. در این نوع تبلیغات باید بتوانید در چند کلمه موفق به جذب مخاطب خود گردید تا روی لینک شما کلیک نماید.

امروزه بسیاری از سایت‌های پر مخاطب از طریق تبلیغات به درآمد‌های زیادی می‌رسند. این نوع از سایت‌ها به صورت مستقیم یا توسط واسطه‌های تبلیغاتی آگهی را بر روی سایت خود درج می‌نمایند. تبلیغات متنی به عنوان راهی کم‌هزینه و ساده می‌تواند آگهی شما را در سایدبار یا بین محتوی هر پست قرار داده تا توسط مخاطب دیده شود.

در پشت این متن‌های تبلیغاتی، لینکی وجود دارد که مخاطب را به صفحه مورد نظر هدایت کرده تا از محصول یا خدمتی که قرار است ارائه شود، بازدید گردد. با استفاده از کلیک‌های دریافتی میزان بازدید از سایت هم افزایش خواهد یافت. تبلیغات متنی شبیه به تبلیغات بنری بوده اما از جذابیت بصری آنها برخوردار نمی‌باشند زیرا در این نوع از تبلیغات تنها با متنی ساده سر و کار داریم.

کمپین 360 درجه | تبلیغات گسترده

طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی گسترده (کمپین 360 درجه)

در مواقعی که نیاز است تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش داده و پیام خود را به صورت وسیع پخش نماییم باید به سراغ کمپین یکپارچه برویم. برای معرفی یک کمپین کامل می‌توانیم کمپین بازاریابی 360 درجه را نام ببریم. همانطور که از نام این کمپین پیداست تمام رسانه‌ها و همچنین ابزارهای تبلیغاتی توسط این کمپین به کار گرفته می‌شود.

در کمپین تبلیغاتی 360 درجه آفلاین یا آنلاین بودن رسانه‌ها اهمیت نداشته و برای جذب مخاطب بیشتر نیاز به تکرار پیام می‌باشد. با تکرار پیام موجب می‌شویم تا در ذهن مخاطب نقش ببندیم. مخصوصا زمانی که قصد معرفی محصول جدیدی را داشته باشیم، کمپین 360 درجه ابزار تبلیغاتی مناسبی برای شناساندن محصول مورد نظر ما به کلیه مشتریان جدید و قدیم خواهد بود.

همانطور که گفته شد این کمپین از گستردگی بسیاری برخوردار بوده و همین موضوع سبب افزایش هزینه برای این نوع از تبلیغات خواهد شد. بنابراین باید در جاهایی که از نتیجه این نوع تبلیغ مطمئن هستیم اقدام به این روش نماییم.

خوشبختانه کمپین 360 درجه برای معرفی محصولات جدید خیلی عالی جواب می‌دهد و با استفاده از این روش می‌توان کلیه مشتریان را مورد هدف قرار داد. زیرا با توجه به گستردگی و ابزارهایی که توسط این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی محصول و ویژگی‌های آن به کامل‌ترین شکل به گوش مشتریان می‌رسد.

تبلیغات در خبرگزاری‌های رسمی

تبلیغات بنری یا فروش فضای تبلیغاتی یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغات در خبرگزاری‌های رسمی است علاوه بر آن مهم‌ترین بخش تبلیغات و بازاریابی، تبلیغات در خبرگزاری‌های رسمی می‌باشد. این نوع از تبلیغات معمولا به صورت مقاله یا خبر در سایت‌های خبرگزاری معتبر قرار گرفته و این سایت‌ها هم که از آمار بازدید بالایی برخوردار هستند موجب معرفی غیر مستقیم محصول به مخاطب خواهند شد.

از مهم‌ترین نکاتی که برای این نوع از تبلیغات باید بدانیم، نحوه تهیه یک داستان جذاب برای مخاطب است تا او را درگیر دنبال کردن سایت و محصول مورد نظر نماید. درنتیجه برای آماده‌سازی این نوشته بهتر است به نویسندگان حرفه‌ای مراجعه کنیم.

در صورتی که کسب وکار شما تازه شروع شده باشد استفاده از این نوع تبلیغات که در خبرگزاری رسمی انجام می‌شود بسیار کمک کننده خواهد بود و می‌تواند سبب پیشرفت شرکت شما گردد. درنتیجه بهتر است مبلغی را هر چند زیاد برای این نوع از تبلیغات کنار بگذارید.

‎‌پخش تیزر تبلیغاتی در شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای تبلیغات زودبازده در هر کشور، تلویزیون و رسانه‌های آن کشور می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید پروسه و مراحل تبلیغات در صدا و سیما قوانین و شرایط خاص خود را دارد. بنابراین برای پخش تیزر تبلیغاتی در این شبکه‌ها باید از ضوابط صدا و سیما اطلاع داشته باشید.

یکی از نکته‌های مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کنید، میزان بودجه مورد نظر برای پخش تیزر تبلیغاتی در شبکه‌ها است. رقم این بودجه به معیارهای مختلفی مانند نوع شبکه انتخابی، مدت زمان تیزر تبلیغ، ساعت و زمان دقیق پخش آن و همچنین پیامی که قرار است به مخاطب منتقل گردد، بستگی دارد.

یک اصل مهم برای موفقیت تبلیغات تلویزیونی، سناریونویسی می‌باشد. این سناریو باید مخاطب را تحت‌تاثیر قرار داده و اثر مطلوبی بر روی وی بگذارد. بهتر است این نوع از تبلیغات با شعر و آوا موزون شوند تا به خوبی ملکه ذهن مخاطب گردند.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

پخش تبلیغات صوتی در شبکه‌های رادیویی صدا و سیما

از سال 1325 پخش آگهی‌های تجاری در رادیو شروع شده است. با گذشت زمان و آمدن روش‌های تبلیغاتی جدید، همچنان تبلیغات در رادیو از اهمیت خوبی برخوردار است. برای افزایش مشتری و کسب سود بیشتر از تبلیغات در رادیو استفاده می‌گردد. زیرا این روش با تاثیر غیرمستقیم بر روی ذهن شنونده سبب افزایش آگاهی برند مربوطه خواهد شد.

لازم به ذکر است که در رابطه با کالاهای دارویی، بهداشتی و آرایشی و همینطور کالاهای ممنوع‌الورود محدودیت‌هایی برای پخش آگهی در نظر گرفته‌اند.

از مزایای تبلیغات رادیویی می‌توانیم به کاهش هزینه و مقرون‌بصرفه بودن آن نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بخصوص تلویزیون اشاره نماییم. نکته مهم دیگری که وجود دارد خاص بودن مخاطبان رادیو است زیرا با شناختن الگوهای رفتاری آنها می‌توان بازدهی تبلیغات و جذب مشتری را افزایش داد.

با توجه به مزایایی که در خصوص تبلیغات در رادیو گفته شد، لازم است بدانیم که خیلی از مواقع افراد در هنگام گوش دادن به رادیو مشغول کار دیگری می‌باشند و این موضوع سبب کاهش تمرکز آنها در شنیدن تبلیغات مورد نظر شما خواهد شد و همینطور بهره نبردن از جذابیت‌های بصری که نقش زیادی در جذب مخاطب دارد از دیگر معایب تبلیغ در رادیو می‌باشد.

تبلیغ در ماهواره | پخش آگهی در صدا و سیما

پخش تیزر تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای (فقط شبکه‌های سرگرمی و غیر معاند با جمهوری اسلامی ایران)

با پخش تبلیغ 60 ثانیه‌ای محصول خود در بین پربیننده‌ترین شبکه‌های ماهواره‌ای، می‌توانید مخاطبان بیشتری را با محصول خود آشنا کنید. چنانچه پخش محصول شما در زمان ساعاتی که شبکه بیشترین مخاطب را دارد، قرار بگیرد بر خلاف صدا و سیما نیازی نیست که هزینه بیشتری را صرف این کار نمایید.

تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای دارای پیچیدگی زیادی است و شاید باید چندین روز در پی حساب و کتاب آن باشید. از طرفی پیدا کردن تعرفه دقیق این شبکه‌ها بسیار مشکل بوده و از روند خاصی هم پیروی نمی‌کنند. ما می‌توانیم تبلیغات شما را بر عهده بگیریم.

تبلیغات در بازی و اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی

محصولات و خدمات یک کسب وکار می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌ها به مخاطبان معرفی گردند. به خصوص تبلیغاتی که از طریق بازی موبایلی ارائه می‌شوند به صورت بنرهای متنی و متحرک همچنین ویدویی و صوتی می‌باشند. از بهترین نوع تبلیغات آنهایی هستند که به صورت مستقیم در بازی ادغام می‌گردند زیرا به بخشی از تجربه کاربر بازی تبدیل می‌شوند.

از طرفی تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها یک روش برای کسب درآمد نیز محسوب خواهد شد. برای بازی‌های موبایلی یکی از محبوب‌ترین قالب‌ها، تبلیغات ویدیویی با پاداش است. برای تماشای یک تبلیغ به کاربر اپلیکیشن جایزه تعلق گرفته و همین موضوع سبب افزایش انگیزه کاربران برای مشاهده آگهی‌های بیشتر می‌شود.

نوع دیگری از تبلیغات که در اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود، تبلیغات تمام صفحه‌ای هستند. در این نوع از تبلیغات کاربر می‌تواند پس از مشاهده مدت زمان اندکی از دیدن ادامه آن صرف نظر نماید. البته نوع دیگری از تبلیغات که با محبوبیت زیادی هم مواجه شده، تبلیغات در قالب بازی می‌باشند. این نوع از تبلیغات سبب سرگرمی کاربران می‌شود.

تبلیغ در گوگل | تبلیغ در یوتیوب | تبلیغات رسانه‌ای

تبلیغات در گوگل و یوتیوب

امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب می‌توان تبلیغات ارزان‌تری را به معرض نمایش بگذاریم. با رواج گوشی‌های هوشمند و محبوبیت آن در بین مردم، دسترسی به یوتیوب و گوگل آسان‌تر شده و درنتیجه تبلیغات در این پلتفرم‌ها از مزایای زیادی برخوردار است.

در فضای مجازی همیشه با انبوهی از تبلیغات مواجه می‌شویم اما در این میان تبلیغات یوتیوب بیشتر در معرض نمایش قرار خواهند گرفت. از آنجایی که دسترسی به انواع رسانه‌ها و اینترنت بسیار آسان‌تر شده است، می‌توان با ساخت یک ویدیو تبلیغاتی و پخش آن در یوتیوب به میزان زیادی از مخاطب دسترسی پیدا کرد.

یوتیوب پلتفرم محبوبی برای اشترک‌گذاری فیلم و ویدیوها است. هر مرجعی که نیاز داشته باشیم در یوتیوب یافت می‌شود. از طرفی در طول روز از یوتیوب بازدید زیادی شده و همین امر سبب پیدا شدن فرصت مناسبی برای بیشتر دیده شدن تبلیغات خواهد بود. علاوه بر آن مخاطبان یوتیوب به تماشا ویدیو علاقمند بوده و این موضوع باعث می‌شود تا برای دیدن تبلبغ شما هم وقت صرف نمایند.

داشتن برنامه مشخص در انتخاب بهترین روش تبلیغاتی باید در اولویت شرکت‌ها قرار گیرد. ابتدا باید هدف شرکت مورد بررسی قرار گرفته تا بسته به نوع محصول، مشتری و میزان بودجه تعیین شده بتوان کاربردی‌ترین روش تبلیغ را برای معرفی محصول یا خدمت مورد نظر انتخاب کرد. یافتن بهترین روش تبلیغاتی موجب افزایش سود برای شرکت خوهد شد.

جهت ارتباط با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن و مشاوره درباره‌ی بهترین روش تبلیغات برای کسب و کارتان، از طریق باکس زیر اقدام نمایید.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر