معرفی چند نرم افزار طراحی UI سایت و اپلیکیشن

نرم افزار طراحی ui سایت

پر مصرف ترین نرم افزار طراحی UI سایت

رابط کاربری یا همان UI که خلاصه شده ی واژه User Interface است و تجربه کاربری یا همان UX هم خلاصه شده ی واژه User Experience می باشد. ما در این مطلب از وبلاگ استودیو تبلیغاتی نوژن هدف داریم تا شما را با خوب ترین وسایل و نرم افزار طراحی UI سایت مانوس کنیم و نسبت به هر یک از آنان شرح و موارد خوب و بد این نرم افزار طراحی ui سایت را نسبت به شما بگوییم.

از  آنجا که گرافیست ها، بر پایه ی موردی که خریداران شرح می دهند طرح را اجرا می کنند، خیلی از خریداران نیازهای اصلیشان را نمی دانند و هرگز تا اکنون به این عنوان اندیشه نکردند که از یک فراورده یا دیزاین چه می خواهند.

در این قسمت خوب است که مطلب طراحی رابط کاربری چیست را هم بخوانید.

نرم افزار طراحی ui سایت

نرم افزار طراحی UI سایت و نسخه ی نمونه ی آن

یک گرافیست متخصص، در صورتی که سفارشی را از خریدار بگیرد، حتماً می بایست بحث هایی به شکل صوتی و یا متنی با خریدار داشته باشد تا بفهمد دیزاین اصلی و دل خواه خریدار چه چیزیست.

در صورتی که بطن این ماجرا را در نظر بگیریم، این عمل می تواند گرافیست را سر در گم کند. لیکن به یمن وجود نرم افزار طراحی ui سایت و پروتو تایپ، بیشتر مشکل های گرافیست ها و خریداران حل شده می باشد.

خلق نمونه اولیه به گرافیست ها و خریداران اجازه می دهد در یک سیستم در کنار هم از مسیر دور تعامل کنند و به دیزاین دلخواه برسند و ایضاً خریداران می توانند یک دیزاین نهایی را فوری ببینند که نتیجه ی طرح به چه صورت در می آید.

با این کار موجب می گردد تا گروه تولید با به کار بردن از نرم افزار طراحی ui سایت به فهم خوب تری از نیازهای خریدار برسد.

انتخاب مناسب ترین نرم افزار طراحی UI سایت

گزینش یک وسیله درست، کلید اساسی تفکرات شما و طریقه تماس شما با خریدار می باشد. با وجود تعدای نرم افزار طراحی UI سایت که تعدادشان نیز کم نیست، گزینش یک وسیله قوی می تواند نزد شما خیلی سخت باشد.

حتماً شما به جست و جوی نرم افزاری هستید که بتواند به کل نیازهای تولید شما جواب دهد و خوب ترین دستاورد را از آن بگیرید.

هر یک از نرم افزار طراحی UI سایت ، دارای یک User Interface گوناگون و امکانات خاص خویش دارد و هیچ یک از آنان مانند یکدیگر نیستند و با این روش، شما می بایست بتوانید بهترین نرم افزار طراحی UI سایت را نسبت به خویش گزینش نمایید.

در مقوله ی طراحی رابط کاربری ، گرافیست ها با سلیقه و خلاقیت، استاندارد های واجب نسبت به پیاده سازی یک دیزاین قابل فهم و هم زمان جالب را در نظر دارند.

در این میان نسبت به طراحی رابط کاربری سایت، محتاج ابزار هایی هستیم که این عملیات را برایمان راحت کنند. در این مطلب از وبلاگ استودیو تبلغیاتی نوژن شما را با تعدادی نرم افزار طراحی UI سایت را آشنا می کنیم.

نرم افزار طراحی ui سایت

اسکچ Sketch

اسکچ sketch به‌ منزله ی یک نرم افزار طراحی UI سایت و اپلیکیشن در نزد بیشتر گرافیست های وب جایگزین Photoshop شده است. ما با آن چیزی که تماماً واضح می باشد صحبت را آغاز می کنیم. شما تا به حال از نرم افزار طراحی UI سایت اسکچ چیزهایی به گوشتان رسیده است، لیکن به‌نظر می آید که طراح های وب بسیاری تا به حال نسبت به تولید تجربه کاربری و رابط کاربری از فتوشاپ بهره می برند و به آن اطمینان دارند.

اسکچ به صورت انحصاری برای محصولات اپل نظیر مک بوک و آی مک طراحی شده و تنها روی مک اجرا می شود، که از این نظر ضعف بسیار بزرگی برای این نرم افزار به شمار می رود.

 

نرم افزار طراحی ui سایت

ادوبی ایکس دی Adobe XD

Adobe XD یک نرم افزار طراحی UI سایت می باشد که رقیب اسکچ بوده و دارای محیطی ساده می‌باشد که به شما این قابلیت را می‌دهد که به‌ راحتی بتوانید طرحی را پیاده‌سازی نمایید. طراحی وکتور بیس و و ساده ی ادوبی XD، مدام درحال قوی تر شدن می باشد.

XD حاوی امکانات طراحی می باشد که این امکانات به شما قابلیت استفاده از تمام ظرفیت های گرافیکی و استفاده از تمام خلاقیت و ذوق هنریتان را می دهد و شما می‌توانید یک استانداردهای طراحی معروف همچون Google Material Design  را در داخل آن استفاده نمایید.

ادوبی XD هم برای سیستم عامل مک و هم برای ویندوز قابل استفاده است و این یک برتری بزرگ نسبت به اسکچ می باشد.

نرم افزار طراحی ui سایت

فتوشاپ Adobe Photoshop

نرم افزار فتوشاپ از قدیمی ترین و مشهورترین برنامه های طراحی گرافیک و ادیت عکس است که قابلیت های بسیار گوناگونی دارد. با فتوشاپ می توان به دنیای بی حد و مرز گرافیک دسترسی داشت.

یکی از این بخش ها، طراحی UI سایت است که در فتوشاپ با کمک استفاده از حداکثر امکانات گرافیک، می توان بهترین طرح را پیاده کرد. بر عکس فتوشاپ، اسکچ و XD امکانات به مراتب کمتری از فتوشاپ دارند و خیلی از ابزارهای فتوشاپ، در این دو نرم افزار وجود ندارد.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

نرم افزار طراحی ui سایت

ایلاستریتور Adobe Illustrator

نرم افزار ادوبی ایلاستریتور نیز مانند فتوشاپ از مشهورترین و قدیمی ترین نرم افزار های گرافیک است و می توان گفت که در بخش گرافیک بُرداری، حرف اول را در میان باقی نرم افزار ها می زند.

با ایلاستریتور هم می توانید به تمام امکانات گرافیک وکتوری دسترسی داشته باشید، امکاناتی که اسکچ و XD از آن بی بهره اند.

نرم افزار طراحی ui سایت

فیگما Figma

فیگما (Figma) به شما قابلیت تولید، پروتوتایپ ‌سازی و بازخوردگیری از سایر گرافیست ها را می‌دهد.

فیگما یک نرم افزار طراحی UI سایت می باشد که موجب می‌گردد چندین گرافیست باهم تعامل کنند. این ادوات در مرورگر، ویندوز، مک و لینوکس قابل دسترسی‌اند و نسخه‌های مجانی و پولی آن هم نسبت به نوع به کار بردن شما در دسترس هستند.

نرم افزار طراحی ui سایت

ابزار افینیتی Affinity Tools

ابزار افینیتی (Affinity tools) در آی پاد و کامپیوتر خانگی عملکردی قدرتمند دارد.

به نقل از سازنده ی نرم افزار، «ابزار افینیتی سریف از دید برخی‌ها در اصل قاتل فتوشاپ می باشد، علت آن هم روشن می باشد. نخستین تاثیراتی که گرفتم نسبت به این بود که این برنامه موبایل به شدت تولید نیکی دارد و به نظر جهت این ساخته شده که یک نرم افزار طراحی UI سایت باشد.

این ادوات چندین خصوصیت دارد که من بسیاری از آ‌ن‌ها خوشی بردم، از جمله این که قابل تنظیم می باشد و لایه‌های آن هم تخریب ناپذیر می باشد. بدین معنی که شما می‌توانید تصاویر با بردارهایی را بدون اینکه به آنان آسیبی برسانید ترسیم نمایید.»

نرم افزار طراحی ui سایت

مارول Marvel App

مارول یک نرم افزار طراحی UI سایت جدید و انیمیشن سازی دو بعدی برداری می باشد.

مارول یک وسیله مبتنی بر مرورگر و سیستم عامل می باشد که دو بعدی است و به شما در تولید و انیمیشن سازی برداری هم یاری می‌کند.

مقصود این وسیله روی گرافیست های وب و گرافیست های بازی گذاشته شده می باشد، این نرم افزار به شما قابلیت کار رو به رو را می‌دهد و دارایی‌هایی دارد که در پروژه واپسین شما حضور دارند و احتیاج به ری دو (Redo) را در کد از بین می‌برد.

لذا می‌ توانید به شدت عملیات را راحت‌ سازی نمایید و در وقت صرفه‌ جویی نمایید.

مشاوره و راهنمایی

کاملاً رایگان

در صورتی که برای ثبت سفارش نیاز به راهنمایی دارید و یا درباره خدمات ما سوالی دارید، اینجا کلیک/تاچ کنید.

جمع بندی

در صورتی که طراح گرافیست حرفه ای نیستید و می خواهید ظاهر سایت یا اپلیکیشن خود را به کاربرپسندترین شکل ممکن تغییر دهید، این مسئولیت را به تیم طراحی گرافیک استودیو تبلیغاتی نوژن بسپارید.

تیم طراحی ما به بهترین شکل ممکن برای شما رابط کاربری و تجربه کاربری طراحی می کنند تا ضریب جذر کاربر سایت و اپلیکیشن شما افزایش یابد.

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر