بررسی تفاوت ها و شباهت های انیمیشن و کارتون

انیمیشن و کارتون

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بسیاری از ما تفاوت و شباهت های میان انیمیشن و کارتون را نمی دانیم. در دنیای واقعی همیشه بحث و اختلاف نظر درمورد این دو بوده است. بنابراین بطور سلیقه ای برخی را انیمیشن و برخی را کارتون می نامیم. اما واقعا تفاوت و شباهت میان این دو چیست؟ و چگونه باید تشخیص دهیم کدامیک انیمیشن و کدامیک کارتون است. در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود درمورد انیمیشن ها و کارتون ها را بیابید.

آشنایی با انیمیشن و کارتون

این دو واژه ازلحاظ کاربرد و ویژگی ها، شباهت های بسیاری دارند. هر دوی این کلمات لاتین هستند و مستقیما وارد زبان ما شده اند. به همین خاطر وجه تمایز آنها را نمی دانیم. در زبان فارسی، واژه پویانمایی معادل واژه انیمیشن است. اما برای واژه کارتون هنوز هیچ کلمه فارسی مناسبی پیشنهاد و در جایی بکار نرفته است.

البته این مشکل صرفا مختص ما فارسی زبانان نیست. بلکه در فرهنگ های غربی و حتی زبان های لاتین، خیلی افراد نیز تفاوت این دو را نمی دانند. معمولا آنها نیز محتواهای تصویری مشابه را با چنین نام هایی می خوانند و تفاوت میان این دو را نمی دانند.[/vc_column_text][vc_column_text]

دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره
تلفن تماس، واتس اپ و تلگرام: 09121057082

[/vc_column_text][us_btn label=”تماس با کارشناس نوژن” link=”url:tel%3A%2B989121057082″ style=”2″ align=”center”][us_separator][vc_column_text]

تفاوت های انیمیشن و کارتون

انیمیشن تکنیک تصویربرداری از طراحی های کامپیوتری یا دستی پی در پی و تغییر موقعیت های عناصر است که سبب حرکت آن عنصر در ذهن ما می شود. کارتون نیز علاوه بر این نوع طراحی و تصویرسازی، به برنامه های ساخته شده با تکنیک انیمیشن گفته می شود.

  • کارتون درواقع طراحی های غیرواقعی و ترسیم موقعیتی طنزآمیز و شخصیت های اغراق آمیز است. از این نوع طراحی معمولا در روزنامه و مجلات طنز نیز استفاده می شود که کاریکاتور نام دارند.
  • در کارتون ها معمولا از طعنه و هجو تند و تیز استفاده می شود. این ارائه توسط شخصیت های متحرکی نمایش می یابد که داستانی را بیان می کنند.
  • کارتون معمولا برای نامیدن فیلم کوتاه یا برنامه تلویزیونی ساخته شده با تکنیک انیمیشن است.
  • جامعه هدف کارتون ها بیشتر کودکان هستند. معمولا از تکنیک های شبیه سازی حیوان به انسان استفاده می شود.
  • اینیمشن نیز با طراحی های کامپیوتری ساخته می شود. می توان تمامی تکنیک های فیلمبرداری که نمی توان از یک سوژه زنده استفاده کرد را به کمک انیمیشن ساخت.
  • بطورکلی، استفاده از واژه انیمیشن به کارتون ترجیح داده می شود. انیمیشن را می توان هم جزو کارتون ها دانست و هم در میان فیلم های پویانمایی نام برد.
  • در گذشته جامعه هدف انیمیشن و کارتون معمولا کودک و نوجوان بود. امروزه فیلم های سینمایی زیادی توسط انیمیشن ساخته می شود که تمامی گروه های سنی حتی بزرگسالان را مخاطب قرار می دهد.

شباهت انیمیشن ها و کارتون ها

همانگونه که بیان شد، این دو مفهوم تقریبا یکسان هستند. هر دو با استفاده از طراحی سنتی و همچنین طراحی کامپیوتری ساخته می شوند.

در هر دو نوع انیمیشن و کارتون می توان مفاهیمی را منتقل کرد که نمی توان از روش ها یا عناصر واقعی استفاده کرد. یکی از رایج ترین کاربردهای آن جان بخشیدن به جانداران و عناصر مختلف و شبیه سازی آنها به انسان ها است.

اگر برای معرفی کسب و کار خود نیاز به ویدیوهای انیمیشنی و کارتونی دارید، با کارشناسان نوژن در تماس باشید:

تماس با ما

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

برخی نمونه کارهای استودیو تبلیغاتی نوژن در زمینه ساخت کارتون و انیمیشن

[/vc_column_text][us_grid taxonomy_category=”portfolio” taxonomy_post_tag=”%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c,%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86,%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c,%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86″ orderby=”rand” items_quantity=”6″ items_layout=”5695″ columns=”3″ items_gap=”0.5rem”][/vc_column][/vc_row][vc_row width=”1″ hide_on_states=”tablets,mobiles”][vc_column offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][vc_column_text]

دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره
تلفن تماس، واتس اپ و تلگرام: 09121057082

[/vc_column_text][us_btn label=”تماس با کارشناس نوژن” link=”url:tel%3A%2B989121057082″ align=”center”][/vc_column][/vc_row]

مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان استودیو تبلیغاتی نوژن

مطالب دیگر